Alla inlägg under september 2009

Av Emil H. Viklökken - 29 september 2009 23:46

Idag har jag först jobbat kopiöst mycket och sedan träffat på några kändisar från berga. Några tjejkompisar ska över och arbeta så det var trevligt... Hmm!!! 


Sen kom vi till något ännu trevligare. Middag och några öl på Hard Rock Cafe i centrala oslo. Med mysiga Johan. Mycket mycket trevligt. Såg champions league, whatever???


Och nu ska jag sova..!


Kort och intensivt idag men men:), bättre än inget.  


Sov så gott, första gången jag inte sover ensam på länge;)... Hehe, nej då men lite mys är det!

Av Emil H. Viklökken - 28 september 2009 20:15

ObestämdVäckning 05.00  


Snooza 10 underbara minuter för att sedan se glatt på en ny dag. Mycket härligt!

På med "jalingar" och in i kylskåpet för att leta fram smöret och div. pålägg till frukostmackorna. Glad  Idag blev det pepparsalami, inte helt fel.

På med arbetskläderna och se nöjt på sig själv, ser bra ut!!! Flört Hehe.....

Fixa frillan behövs ju knappt, för ska ändå bara en fruktansvärt jobbig hjälm på jobbet. Den irriterar mig ungefär sisådär sjutusenfemhundrasjutttttttielva gånger om dagen pga. allt kliande! Men säkerhet på jobbet går först dessvärre.

Sen är det dags för en liten sovstund i bilen innan kaffet kommer till strupen. Härligt!

På jobb halv sju och det kändes bra idag med.


Sen är de nästkommande timmarna på jobbet lärorikt, kul och intressant så dem timmarna märker man knappt, haha!!!


Jaha, nu sitter jag här igen men inte länge till!

Satt förresten mina tips igår, förtjusande inkomst!Guld i mun Dock motbjudande att säga hur mycket här. Man vet aldrig, då kanske rånarna i Stockholm slår till igen ;).... Hahahahahahaha, om så ändå vore!


Sjukt faktiskt! Att man lyckas med ett rån för obeskrivligt många miljoner! Fattar inte. Hur??? Säkerheten måste ju ha varit ok. Lr inte! Ska man ha med sig pengar nu när man kommer till Sverige? Har hört att pengabrist råder från banker och automater. Försåeligt! Jag är nästan villig att säga, bara NÄSTAN säga jag hoppas de får behålla pengarna dem lyckats beröva. Lyckas man med ett sådant kap, då vet jag inte, haha! Nu är dock inte fallet avslutat på långa vägar men ändå! Någon som förstår mig??? Förvånad



Nej, inget bra speldrag idag men en liten kurs igen kanske vore på sin plats :D. hihi.!.!


Rar= söt i Sverige men konstig i Norge! Tungan ute 

Glass= Glas man dricker ur

Is= glass man äter. hahaha, roligt värre.

Snål= underlig, konstig i Norge! Tror jag :D

Här har vi en misstolkning jag varit med om många gånger redan.

" Måler du derfra til neste?", sa arbetskollegan!

-Jaja för fan tänkte jag. Hahahaha, skulle mäta en sträcka men jag började rita på en sträcka där. Hehehe, jaja! Man är fortsatt lite svensk. Har jag absolut inget emot!



Nu kanske vi inte hörs på ett par dagar men "den som väntar på något gott väntar aldrig för länge!!!"


Morsning!!!!!!


Av Emil H. Viklökken - 27 september 2009 13:06

Hahahaha, när man hörde norska ordet för kofot började jag småkratta lite. Varför? Jag vet inte, för kofot låter ju helt åt helvete... Skärpning!

Ett brekkejärn är ju ett verktyg man bryter, böjer eller bänder något med. Inte någon kofot, vad har just ko för betydelse i detta sammanhang. Hahahaha, patetiskt! Jaja, ska inte lägga ner mer tid på det men det är roligt att jämföra ordens betydelse och stavning...

Lika illa som Norges spärrskaft, skralla!!!!!


Jag skall ut och springa, var längesen sist nu så får hoppas på att dem norska vägarna får upp tempot i mig! Glad


Igår satte jag oddsen för ligavinnare i Premier league, och fick en kommentar från min själsfrände om ett bet.

JA, tunaboy, du får lägga in ett bud men, då är det 500 kr som gäller, det är ett maxbud pga. olovlighet att satsa pengar utanför Sveriges spelsajter och lagar. Plus att du spränger min kassa om dem nu mot all förmodan skulle vinna ligan! Flört Hehe!!! Not, men i alla fall!


Imorn är det dags för ett 10.5 timmars pass på jobbet. Ska bli kul, inget jag bävar inför! Man lär sig något nytt varje dag och det är det man lever för. Nya prövningar...

Ska sätta mig och läsa lite utav all information jag erhållit nu.


Link, om du ser det här inlägget, våga satsa på Drott mot ett försvagat Lugi utan skyttekungen Kim Ekdal du Rietz... Drott vann mot förra årets sm-finalister Guif i deras hemma gryta. Mycket imponerande! Lugi förlorade premiären mot Lindesberg... Rekar därför ettan till 2.08

Tippa emot Hammarby är väl också smartCool!


Hoppas mitt lag Real SS håller sig undan en förlust i dagens sista match! Om så är fallet erhåller alla som deltagit 7 backar öl tillsammans av våra mycket trogna sponsorer :Praktbaggens bygg, Heidi AB och Mona AS.

Då kommer det bli fest, var så säker!


Hade bra..........




Av Emil H. Viklökken - 26 september 2009 19:15

Jag funderade idag på vem som kommer ta hem Pemier-league bucklan i år. Ett svar som inte jag har i bakfickan i alla fall. Ett Liverpool som ångar på imponerande. I dagsläget tror jag att dem ligger närmast titeln, men får de långtidsskada på Torres eller Gerrard så är det säkerligen god natt!!!!

United blir inte sämre än topp-3, så enkelt är det. Sen när Kün Aguero skriver på för united i januari transfern så är det inget snack;)!!!

Chelsea då, vilken lagmaskin!! Jag fattar inte, är inte imponerad över deras trupp men har man Ancelotti bakom rodret så behöver man inte oroa sig för en sämre placering än trea. Dem har ju i och för sig Drogba, Terry, Cech och Lampard... Känns väl hyfsat???

Är Chelseas trupp sådär så är Arsenals trupp inte ok, men så har det alltid varit! Arsené Wenger lyckas alltid förvandla sina medelmåttiga gunstlingar till riktiga lirare. Arsenal har enligt mig världens bästa passningspel, eller hade. Barca och Real har nog gått om nu men Arsenal kommer väl som vanlgit fyra om inte femma efter City eller Tottenham!


Så här anser jag oddsen på ligavinnare:

United: 2.60

Liverpool: 2.61Flört

Chelsea: 4.70

Arsenal: 9.50

Tottenham: 10.00

City: 11.50


Tyvärr familjen Lindqvist lr Lindkvist lr Lindquist????

Tyvärr johan!!!!!!!!!!!!! :)

--------------------------------------------------------------------------------------------


Igår var jag ute och röjde med en arbetskompis! Hahaha! Mads Mikkelsen var det inte men Mats heter han i alla fall. hehe!! Hygglig kille, kommer jag lära känna mer av.

Som alla andra gånger om det inte är så bra ställe och lite folk så får man göra det bästa av situationen och det lykades vi med..... :D Helt toppen!!!

En nackdel var resan igår. Fy fan, tog inte så farligt lång tid men det ska inte kosta runt 140 kronor för att åka kommunalt i en timme! Sinnes, aja.....


Jaha, nu ska jag laga något krubb så vi hörs imorn!!!

Gör inget som jag inte skulle göraCool


På återseende, skepparröv och braxar!

Av Emil H. Viklökken - 25 september 2009 14:56

Idag har jag varit på oppläringskontoret i Oslo och skrivit på kontraktet som sträcker sig till 2013.09.20 Tungan ute. Jag undrar hur allt är då???

-Jobbar jag ens kvar då? Köpt mig villa, knappast men önsketänkande! Bil, hund, ingen aning.

-Tjej, kanske rent av fru och t om. barn!

Nej nu går vi händelserna i förväg här.. Men spekulationer är alltid roligt att ha.

Jag kommer inte skaffa bebisar förrän sena 20 talet:). Som det känns nu! Som sagt spekulationer!!! Haha


Jag får huvudbry när jag tänker på alla pärmar och sidor fullproppade med information som jag fått idag!! Har inte fått så mycket info på en och samma gång sedan Mats Sladös tid. Haha, då vet du linkan, OCK (en böjelse på alla ck, ch- ljud Mats använde sig av)  övriga i spjm3. Flört Hahahahaha.  

DET ÄR INTE KUL...


Idag har vi haft den underbara fredagen på mitt nya jobb att få sluta kl.12.30 Underbart, ölen står nedkyld och bara väntar       Glad                                                  


    

   



Nu ska jag cykla ner till lillcentrum här och posta iväg ett brev och köpa middag. Sen väntar en powernap och sedan är ölen borta så får vi se var den leder mig..


Ha d bra allesammans!



PS.

Norska för svenskar:

-Skralla = spärrskaft!!!!!!!!!!!!!! Höll på att skratta ihjäl mig när jobbarkompisen sa det. hahahaha

-Megler = mäklare! Lite förståeligt men ändå inteGlad

-Rolig = Lugn. lätt att misstolkas

-Flott = Fästing!



Jadu, syster & bror som vi är! Likt och lätt språk att förstå tycker många men en del ord är skrämmande svåra... Hahaha, roligt är det...


Fortsättning följer.....  

Av Emil H. Viklökken - 24 september 2009 21:13

Ja du, äntligen har jag slagit mig till ro efter att varit borta sedan 5.30 till 20.00 Då känner man av en massiv press av trötthet i hela kroppen. Men vi jobbar ju in ledighet tors-fre nästa vecka så det är dröm detGlad!


Nu får man börja arbeta lite mer fysiskt med kroppen och huvudet får jobba med matten!

-Eva, jag ringer dig om jag behöver hjälp?? Lugnt va?Flört


Nej men det känns riktigt skönt att vara igång och komma in i en ny vardag.


Jag är så förbannat trött just nu så jag ser två skärmar. Haha, illa! Det som är problemet är sömnen, den ligger inte på topp. Vet inte, envisas av att vara uppe på något sättObestämd!

Nu blir det kaffe & godis sen är det natta...


Tröttnar aldrig på "21 guns" med Greenday... Fel på mig????


God natt alla nära vänner!!!!

Av Emil H. Viklökken - 23 september 2009 21:19

Hallå!!!


Ja, tredje dagen på nya jobbet avklarad och lite slut i kroppen. Tror då att godis smakar bra va??

-Om det gör!!! Glad 

Idag blev jag kallad "svenskjävel", chock! Vad ska man svara då?? Norskjävel, när jag själv är och ännu mer ska bli? Kändes fel så jag sa det ändå! haha! Skratt utbröt i baracken...


Har bokat biljetter hem den 30 sept. Så börja boka upp mig redan nu om ni vill träffas där hemma för folk köar ass Flört!!!


Har hört det ryktats om att en kille ska firas den 3 okt. Undrar vad det är "for en gutt"!


Ikväll har jag kollat på när min kusin spelat fotboll för Liungen. Han är 11 år vilket skall läggas på minnet då jag avser tränarna för en del lag. Här spelas pojkfotboll som jag anser innebär att ha roligt och glädjas av varandra på planen OCH inte bli påverkad och totalt överkörd av en fullständigt galen tränare. Dem är barn och ska inte behöva bli pågade på det sättet. Usch vad jag kände medlidande....Nog om det! För övrigt var det ett härligt lag kusinen spelade på iaf. Han har en riktig kämparvilja!!! De vann 7-6, välförtjänt.


Nej, nu för det räcka för idag! Känner att huvudet börjar hänga. Då är det nog dags!


Sov på pågar!

´tjoooo hej....


Ps. Ska försöka blogga minst varannan dag! So be ready...



Av Emil H. Viklökken - 22 september 2009 20:14

   Igår började jag mitt nya jobb! :)


Ska alltså gå som lärling i rörpularbranschen... Ingen större ånger känner jag nu efter mina två första arbetsdagar. En firma som är mycket bra uppstrukturerad. Det gör att man känner en trygghet och är positiv till arbetet.

Känslan efter andra dagen då man börjar 6.30 och jobbar över till 18.30 är förvånansvärt skön. Man behöver inte hetsa och stressa på samma sätt som i Sverige inom byggbranschen! Man jobbar på i en bra takt så tiden bara rinner iväg.  "Og at spise matpakke er ikke helt feil"! Saknar dock varmlunchen lite...


Trivs och har det gemytligt i mitt nya boende. Tur är väl det?? Finns helt enkelt inte mycket att klaga på. Några enstaka saker såsom: Godis, kompisarna, föräldrarna, Kjell ;) och min Foooooord!


Nej, men tat lugnt ikväll för så blir min. Ska ner till butikken och handla smågodis, det är jag värd en dag som denna!! Glad

Hoppas alla mår bra, nästan alla!!


Tack o hej

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Tar dagen som den kommer. Oavsett blir den bra!!

Omröstning

Vad är skönast??
 Missionären
 Doggy style
 Skeden
 Ridandet
 Oralsex
 Analt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24 25 26 27
28 29
30
<<<
September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards