Alla inlägg under december 2009

Av Emil H. Viklökken - 31 december 2009 15:41

Idag är det dagen före vi går in i ett nytt decennium. :)


ÅR 2010 närmar oss och vi tar nya tag inför ett nytt år.

Ett nöjesrikt år enligt mig när vi både ska få se vinter-OS, Handbolls-vm och årets evengemang. Fotbolls-vm i Sydafrika. Det tackar vi för:)!


Ett litet rek så här långt i förväg så skulle jag vilja utnämna Spanien och Argentina till finallag. Spanien har ett fruktansvärt bra lag. Dem har ingen svag länk och bänken skulle vunnit mot dem flesta lag också i detta VM.


Längtar!



Snart bär det av till Heiden på nyårsmiddag, ryggbiff med rotgrönsaker och klyftpotatis. En härlig sallad och bearnaise samt café de paris! Mums...


Sällskapet för denna middag står Andreas, Johan, Joel, Arménd, jag och Fredrik för. Ett trvligt umgänge även om några saknas. Inte lätt att alltid få med alla. Hmm, vissa är ju utomlands och har det tråkigt också;). haha!!!


Idag ska det firas! Wwiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiee!!


Må så gott, ät gott, drick gott men måttligt(ska dock inte jag göra) och sist men inte minst, lev livet för det ska jag däremot göra!


Av Emil H. Viklökken - 29 december 2009 16:30

Japp, då har man gått på bio 2 dagar i följd.. Det hör inte till vardagen. Det har varit mkt trevligt.  


Först såg jag Luftslottet som sprängdes med Fredrik, Sandberg och Pontan. Ännu en bra genomförd millenium film. Dem har fått med det mesta från den grymma boken även om mycket saknas:). Och ni som inte läst böckerna, GÖR DET! Verkligen bra böcker. Stackars din partner bara, för du kommer vara klistrad med läsbrillorna. :) Haha...


Avatar var en annan överraskande bra film. Hade kanske inga jätteförhoppningar om den med tanke på att jag och Armend 10 min försent helt spontant köpte biljetter. Men oj så fel jag hade. Sevärd! Rekommenderas för er alla. Bra genomförd film!

Jag gillade den iaf trots sin overklighet.:)

Armend är en fin kille han. Alltid med sin sköna inställning och leende. Fin Kompis!


Idag så har jag träffat Annika inne i stan :). En fin livskamrat för evigt hoppas jag. Gick och iaf försökte handla på mellandagsrean. Annika var inte så sugen på att öppna plånboken;) och för mig blev det bara en cardigan. En stilig sådan. Hehe! En mysfika på drottninggatan och mycket prat om allt möjligt från gamla barndomsminnen till sexliv och framtiden:D.


Ikväll har jag bastat "with my best mate" Fredrik. Verkligen helmysigt, görs allt för sällan. Prat om massa roligt skit :). OCH den iskalla ölen var inte på fel plats. Mycket mycket bra idé heiden. Alltid du och jag:)


Jag läste någon som skrev: Livet Är Sex, Och Livet Är Till För Att Upplevas. Klockren! Den är jag också med på:)


Nu blir det natta för min del. Sov så gott!


Av Emil H. Viklökken - 27 december 2009 19:17

Halloj! Nu är man hemma i Åkersberga igen efter 3 månader sen sist. Känns bra, kul att träffa vännerna, familjen och lill Wilma. Så sööt!


Idag har jag mellandagsreat med Heiden & Sandberg i Täby. Lite finare priser än i vårat kära grannland så man får passa på:). Hehe! Det blev en mkt snärtig skjorta på Carlings, ett par nya svarta finpjukk och en stickad tröja. Det känns bra, och mer ska det bli.


Om 1 timme bär det av på bio. "Luftslottet som sprängdes". Förväntansfull på att se om den 3:e visar lite bättre kvalitet än vad tvåan gjorde. Hoppas på en bra avslutning med Lisbeth i spetsen. Noomi Rapace gör rollen som Lisbeth Salander helt fantastiskt. Hon är grym precis som Tina Turner. SÅg hennes 70-års konsert häromdagen. Vilken kvinna, vilka ben, vilken utstrålning och vilken energi för att vara 70 år. 70 ÅR, kan du tänka dig??? Hon är helt rå tycker jag. Några av hennes låtar är dessutom bra också. Nej många plus till Tina. Mäktig konsert!


 Ha en fin söndagskväll!


Av Emil H. Viklökken - 24 december 2009 00:18

Julafton. Klockan ær 00.15 och hær sitter man. Haha!


Nu væntar vi på att julskinkan ska griljeras. :) Så gott!


Imorgon kommer en av årets mest høgtidliga dagar. Det sæger ju inte mig ett skit før fem øre men ændå. Julen ær en tradition och den ska firas.

Imorgon blir det julklappsøppning, men først champagnefrukost. Något nytt, men det ska jag se till! :)


Nej, sov gott nu før er som inte redan sover. Før imorgon smæller det med det mesta. Haha, i alla fall hær hemma. I promise! En uppdatering kommer ske, med bilder och diverse senast juldagen!


Och linkan med familj, hur gør ni med den klassiska julskinkan i år??? hahahahah, synd;)!!!!

Njut på!




-Sleep tight-



God jul och jag ønskar er en riktigt fin dag!

Av Emil H. Viklökken - 23 december 2009 10:55

Nu børjar julen nærma sig! =)


Anlænde till Malung igår på kvællen. Blev bjuden på tacos och en øl. Lr några fler blev det. Mkt trevligt!

Idag ska vi ner till centrum och køpa resterande maten till julafton. Systembolaget ska vi också inom. :)


Knut-Olav hade gjort "verdens beste" till igår. Asså, den killen kan baka. Den var gudomligt god! Helt sjukt. TACK!  Den skulle jag få om jag kom:D


Hær kommer några "kuliga"(som pappa brukar sæga) ord på norska!


Blazer= kavaj


Pikekyss= marænger


Stryka med= kreperer 


Haha, helt ovæntat med pikekyss. Så kul!


Nu måste jag få i mig något i magen. VI hørs senare.


Kraaaaam

Av Emil H. Viklökken - 21 december 2009 22:31

Bugar och tar emot med ett leende! Idag, efter en 1 veckas frånvaro pga. skada i muskelfästet så gick det som det skulle gå. Allt handlar om inställning! Så enkelt är det med allt. Vill man så klarar man prestera det mesta. Och det gjorde jag idag. Så nöjd över det, och nu är det slut med skryta i detta inlägg, hehehe ;)!

 

JAG ÄR BARA GLAD!

 

Sista jalingarna ska i väskan sen stängs den igen för den här gången. Skönt!


Vet ni???? Jag får svomorgon imorgon bitti. Dröm......


Klockan ringer 05.20 istället för 05.05 Helt underbart med en kvart, haha! :D


Min slutsummering nu efter 1/16 dels utförande av min lärotid är att det har gått bra, det har gått väldigt bra tycker jag. Från att hoppa in i arbetsmiljön här i Norge med nästan en gång. Från ingenting! Är nöjd med min egen utveckling, känner att språket börjar sätta sig lite mer på sin plats. Kommer bra överens med arbetskollegorna. Trivs i mitt egentliga hemland, trivs med mitt boende och ja vad mer ska man säga än att jag tycker det har gått som min förväntan!


Och det är jag tacksam över!


Nej, nu bär det av mot kära grannlandet Sverige! Fin fint.


Fyra timmar kvar sen är det juleferie. Yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeees......


Ta hand om er sålänge och dröm sött!

Men se för fan till att inte vakna blött. Då har ni drömt för gött;)!


Puss o kram

 

 

     

 

 

Av Emil H. Viklökken - 21 december 2009 18:16

Nu är det stressigt, sista julklappen, tvätta, äta, packa, träna, och samtidigt hinna skriva här inne:). Det är jultider det, att det alltid ska behöva bli så här. Planering, planering Emil!!!!!

-Jag vet......


Fick besked på jobbet idag att vi jobbar till 12.00 imorn. Tackar vi inte nej till. =)Veidekke stänger bygget så då är det bara att "kasta in handuken" och ta ett välförtjänat jullov. Tåget bär av till Kongsvinger, för att senare bli hämtad av pappa för en biltur till stilla och mysiga Malung hos Unni!


Ajajaaaj, nu måste jag gå. Träningen väntar, men kika in i ikväll, för då kommer mitt sista inlägg från Norge och fortsättningen sker i Sverige!



Den här sjuka kusinen ska jag träffa imorn. Vad fina vi är med några promille i kroppen:). haha!

Ska vi inte le lite mera???

 

  



Kika in ikväll igen!

Hej

länge!

Av Emil H. Viklökken - 20 december 2009 19:40







Fin bild......



Vilka tillbaka blickar man får av den här tiden. Ojojoj, många fina minnen från en sjukt galet rolig vecka... Glömmer den aldrig grabbar! Reunion soon??



Jadu, fukosten där nere var inte av bästa kvalitet. Haha, en torr rostmacka med enbart ägg på. hihi, stiligt med jägerlocket också;). För några frukostshots blev det ju aldrig något av med;). Hohoho!


  












Magaluf resan med er två glömmer jag aldrig!

Tack för den tiden!




  


Presentation


Tar dagen som den kommer. Oavsett blir den bra!!

Omröstning

Vad är skönast??
 Missionären
 Doggy style
 Skeden
 Ridandet
 Oralsex
 Analt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards