Alla inlägg under november 2009

Av Emil H. Viklökken - 30 november 2009 19:20

Fredagen blev väl inte riktigt som jag önskat men den slutade säkerligen bättre än vad det önskade hade blivit. Det var nämligen så att Oras skulle ha julbord. Och jag var inte sen med att anmäla mig på. =)

Problemet var bara att jag blivit ruskigt förkyld under tisdagen. Det kändes inte som en bra timing men tänkte att jag skulle pallra mig dit ändå. Men, kroppen pallade inte med och fick avböja tyvärr tyvärr. Istället blev det lugnt och Heidi hade ordnat med hemlagad pizza. Riktigt smarrigt. Ölen var inte sen att stå på bordet heller. Hehe! Nej, vi hade det istället mkt trevligt här hemma och fredagen avslutades med ett relativt skönt insomnande med tanke på förkylningen. Hade jag varit 2 år yngre så hade jag gått på julbordet alla dagar i veckan men knoppen tänkte om och beslutade mig för att jag skulle ta det "lugnt" istället för att bli dyng och knappt veta namnet. För så har jag fått det förklarat av mina arbetskollegor idag=). Inte konstigt med tanke på att drickan inte behövdes betalas från sin egen plånka... Haha! Sååååja.


Dock satt förkylningen kvar i både kropp och själ men va fan... Lördagen blev även den lite omplanerad men lyckligt slutade den med. En lugnare utgång med Johan i Majorstuen. Fan, Horgan´s var namnet på sista stället vi gled in på. Det var bra, det var mkt folk. Det var riktigt kul. =)


Johan hade gjort en smarrig pannkakssmet på lördagskvällen som vinjöt av på söndagen till lunch. MMMMMmmmm! FInt med pannkakor, sylt, äppelmos och vaniljglass. Ja, jag vet. Jag åt glass, men jag har inte ätit så mkt mer onyttigt än det sen jag började med förbudet för 2 veckor sedan. Frukten har tagit över. Banan, kiwi och apelsin. Fint det med men går inte att jämföra med godis hos godiskungen! Tungt. Okej, lite nötter och chips också men jättelite. ;)


Vi drog senare ned till O´reillys, en irländsk pub för El clásico och toppmötet mellan Arsenal-Chelski. Chelski var inte alls värda den 3-0 seger dem fick. Men ett uppköpt stjärnlag har det flytet som krävs och det var ingen överraskning att dem tog med sig alla 3 poängen från ett helt ok Arsenal. Drogba är otroligt duktig inne i boxen, lägg därtill att han lika lätt kn göra mål utanför.Han har nästan helt tagit över frisparkarna också. Mot självaste Lampard(han som är lik mig för övrigt både fotbollsmässigt och utseendemässigt. Hehe!!!! ;). Dryga Drogba är duktig.


Barca-Real Madrid, enligt mina ögon sett en ganska tråkigt sevärd match. Och när dessutom både Messi och Ronaldo är ed från start presteras det inte bättre fotboll?!?!?!. Jaja, Zlatan avgjorde kampen med ett fint mål som vanligt. Det enda han gör;)! Hade hoppats på en mycket bättre match. Men men!


Träffade på en Liverpool-fan och en Barca fan. Hyggliga karlar! Pool killen hade suttit där sedan tre och fått i sig en hel del öl på den matchen innan vi kom. Och eter det fortsatte han bara. Haha, snusade 1 dosa under våran vistelse=). Bra rusad! Barca fanet var ivrig. 34 år, skallad, hetlevrad, stor i käften och bitig. Självklart satt han bredvid mig. Hehe! Men det gick bra. Trevlig, och sa till mig efter att jag svarat honom lite snabbt tillbaka.

-Jeg liker sonne som deg som er rask i keften og sier vad du syns.

Ingen känner väl igen mig där?!?! ;). hahaha!


That´s me!




Nej, nu blire kamp mot JM och jag ska ta ledningen och dra ifrån;). Hehe!


På återseende!

Av Emil H. Viklökken - 27 november 2009 23:51

Öppna käften nu. Ska jag göra det åt er var/varannan dag kan väl ni öppna den iaf en gång i mina kommentarer.  Kom igen nu, fram med språket =)!


19 besökare liksom!


Who are you??


Nu är jag i fin form så nu blir det sova. Tack för mig!

Saknas bara en att ligga bredvid! Men det kan man inte alltid få.


"Kläderna gör mannen sägs det, men inte på mig"


Dröm sött in i helgen nu och tänk på vad livet är bra jämfört med dem som lider i Afrika!

SÅ KOM INTE OCH GNÄLL ÖVER HUR NI HAR DET!

 

Ps. Lyssna på "Now we are free", Gladiator soundtracket på det högsta. Verkligen högsta. Helt underbart!!!!

Min topp 5 låt faktiskt, det måste det ju vara. Har man i tillägg sett filmen så ger den en styrka. En styrka att vilja leva sitt liv.

Av Emil H. Viklökken - 27 november 2009 14:12

Idag var det möte för alla lärlingar i Oras. Ca. 40 st satt samlade på huvudkontoret i Ökern på haslevangen med 4 så kallade överordnade. Och en av dem, inga namn nämns pga sekretesslagen, har en mycket klarspråkig idé vart dem vill komma med oss vuxenlärlingar. Han verkar vara en mycket skicklig karl. Det här ser bra ut i framtiden måste jag säga. Måste också klargöra att det säkerligen kommer bli svårt att lämna detta företag på både gott och ont.


Alla ni som läser min blogg får flytta till Norge vet jag. Det hade ju varit dröm. Vilka är ni förresten?? haha!!


Jag snittar ändå runt 15 per dag och jag vet väl en 8-9 säkert. Vilka är ni andra då??  Hmmm!

Skriv upp er i "kommentarer" på det här inlägget. Hade varit intressant och kul.


Igår handlade jag nya kläder som var ursnygga faktiskt. Mycket nöjd. Thats nice!!!


Och igår fick jag ett bloCK linkan ;). hahahaha!! Mats "dödarn" Sladö!


Idag smorde jag ihop en häslokur i till en smoothie!

Ingredienser: 1 rykande fin apelsin, 1 ljuvlig kiwi och en halv banan med 6 cl vanilj vodka! Måste ju skölja bort förkylningen tycker man! =)


Look at this lovely thing!

    

-------------------------------------------------------



Det står förresten 21-21 i möten mot Jens Martin i Fifa 10. Nu måste jag skärpa mig. Ska dra ifrån idag;)! Men han är seg den lillskiten. Riktigt go kille!


"Den som inte kämpar, har inget hjärta!"


Och det har fan (förlåt mami) jag. ;) hahahha!!!



Hej så länge. Vi ses hörs lite senare och "GLÖM INTE ATT VISA ER I MIN KOMMENTAR!"


PS. Mitt utlåtande till mamma beror på att hon tycker jag använder mycket svordomar i min blogg. Håller med om det men jag skiter i vad du tycker mamma så det så;). hahahhaha!


Jag har bestämt mig för att inte använda mig så mycket för sånt på egen hand och det har FANimej skett en ordentlig förändring =)!

Av Emil H. Viklökken - 26 november 2009 21:51

Vad hände egentligen här? Det här var känslan igår. Nu kommer jag bli riktigt sjuk så jag däckar...

   


Så helt plötsligt mår jag bra nu efter två tunga dagar.

Dem få gånger jag blir förkyld brukar det hålla i sig en längre tid. Men nehe du, nu verkar det ha släppt på två dagar. Nästan för märkligt. Får väl ett bakslag imorgon. Obestämd


Men jag har jobbat för det. Haha, jag har köpt apelsiner, c-vitaminer, kiwi och käkat halstabletter för att undgå början till halsont för sådant klarar jag inte. Så, ett tips till er som blir förkylda nästa gång. Ät tre apelsiner, massvis med c-vitamin tabletter och kiwi. Hehe!! Visst vitlök funkar men då måste du hålla dig hemma för annars är det inte kul.... Glad


Måste bero på att jag trivs så fruktansvärt bra här i Norwegian !


Idag har jag haft ett uppkallningsmöte med min lärlingsansvarige. Han gör ett mycket bra jobb inom Oras. Det fick han veta idag. Fler sådana människor behövs.


Jag fick cred för min insats såhär långt. Vill lära mig, aldrig problem med tider, ingen frånvaro och visar en självanda till att jobba. Men ni hade väl inte förväntat er något annat såååååååååå....  


Haha, nej men det är faktiskt smickrande att höra. Även om det bara har gått 2 månader. En bra början iaf.

 --------------------------------------------

Nu är det såhär att jag vet inte om Linkan har sagt det till dig någon gång Stina?!

Att du är en dröm mamma. Du är tamejfan aldrig arg eller något sådant. Menar aldrig något illa. Det finns bara en gång jag sett dig arg och förgrymmad och det var efter linkans fest när pegnar stulits. Du är alltid på glatt humör.


Om det har hänt något som tynger dig så har jag alltid hört den här:


-Ähh, det löser sig. Det är inte så farligt, med ett stort leende på läpparna.


Det måste du hålla med om? hahaha.


Och linke är inte sämre han. Linke, den fina karln ser väl bara golfbollar flygandes i luften i hopp om ett "hole in one". Men tyvärr;). Alltid skämtsam, kan liksom aldrig bli riktigt förbannad. En fin far!  Era fyra barn har inte mycket att klaga på. Det kan jag säga!



Hoppas inte ni tog illa upp att jag nämnt er men jag var tvungen för så är det verkligen. Och inget för att vara snäll, eller ligga bra till eller något dylikt.


Ärlighet varar längst!

----------------------------------------------


Sov så gott!


"Hur än vinden viner, bakom molnen solen alltid skiner"

 

 

 



Av Emil H. Viklökken - 25 november 2009 17:08

Första gången sen jag flyttade hit jag känner mig krasslig. Har blivit riktigt förkyld. Hate it! Men vad ska man göra...


Ingen handboll då juuuuue :(.


igår var jag hos Johan, riktigt mys faktiskt. Pratades en hel del om diverse saker. Två grabbar som kan prata om det mesta tillsammans. haha! =)

Men det stannar mellan mig och Johan.


Linkan drar till Thaish snart. Han och hans familj är värda det. Ge en sådan där liten gullig sak som ofta finns i svarta skålar som är handgjorda. En fin sådan skall du ge från mig Linkan. ;). Läs inte det här Stina. hehe! :)

50 år Stinemor och dunderfirande med resa till Thailand. Låter dröm! Njut på säger jag bara.


Nej, nu blir det sängligga någon timme.


På gjensyn:).

Av Emil H. Viklökken - 22 november 2009 18:59

Björgen överst på pallen med två svenskar. Inte illa!  







Den här helgen blev som förväntat. Lyckad med mycket skratt och dricka. Monstret som syns ovanför här är Norska landslagets smörebu eller vad det heter. Där dom vallar skidorna. Den kostar 5.5 miljoner kronor. Det är ju helt sjukt. Hahaha! Vilket as.

Vi hade drömväder igår och idag har det kommit massa snö däruppe.=)

Irish Coffee är ju inte heller fel. Men notera alkoholmängden i glasen. Hehe! Jävla Rolf;). Det där kunde han. Säker kille! Igår åt vi tapas, mycket god mat och i mängder på bordet. Sniglar fanns med på menyn och det var första gången och en av dem få jag kommer äta det. Det var ju ingen höjdare direkt. Hahahah! Helsvart och bara oaptitlig var den. Tur att den var vitlöksmarinerad. Hahaha!!!!

Tack Heidi & Rolf för att jag har fått tillbringa helgen uppe på Beitostölen med er.

Tack för hjälpen också.


Jag måste få ge hunden Sigge en rad i min blogg. En helt underbart fin hund trots många sattyg och dylikt. Men sådan var han och jag kommer aldrig glömma den hunden. Alla skratt och leenden man har fått utav honom. Han blev igår avliden på ett otroligt fint och riktigt sätt. Du kommer klara dig fint pappa. Du har ett enormt psyke alltså.


R.I.P Sigge......

Av Emil H. Viklökken - 19 november 2009 23:07

Vad ska man säga om det??

-Jo, jätteskönt faktiskt. Jag känner att jag måste få vila upp mig nu några dagar. Jag vet iaf vad träningsvärk är nu, haha!

-Du känner att du lever. 

Imorn blir det som sagt upp till Beito för världscuppremiär. Kolla skidorna på lördag för då kommer det stå några galningar vid målspurten med ett bra drag alltså.=)


Har laddat med signalhorn, kobjälla och flaggor.  Haha! Top priority.


Imorn kommer jag nog inte med ett inlägg, kanske om ni har tur.


I så fall så önskar jag er en fin & fröjdig helg med ett sant nöje. 


Hahahaha, säg inte att någon är skön i Norge för det hajar dem inte. Det blir bara;

- Häääää???

-Han är skön asså!

-Sjhööööööööööön.?.!.?.!.?..


Så likt språk men ändå så olikt.


Sleep tight.....

Av Emil H. Viklökken - 19 november 2009 19:00

Har packat väskorna för några breddgrader längre norrut.=)

Imorn bär det av till Beitostölen för mys och premiären av världscupen i skidor. Som bekant så är detta lilla Norge riktigt skickliga när det gäller skidåkning så det måste ju upplevas live. Och dem som står på sidan är inte sämre dem. Oj oj oj, vad norrmän gastar ute vid spåren. Det ska även jag göra på lördag=) haha!! Kommer bli riktigt kul. En folkfest är vad det kommer att bli. Drickan får stanna hemma när det gäller idrott. Hehe, lr inte=)! Laddat med pils och rom.


Nej det kommer bli riktigt roligt.


Ikväll blir det träning. Pumpa på igen. Mycket roligt att vara igång. Kommer faktiskt vara riktigt nervös första matchen jag kommer lira. Längesen det var så!


Spanien kommer ta sig till VM-final 2010 utan problem. Spela en liten peng som vinnare. Det är det värt!

Drömlag...... Casillas, Puyol, Iniesta, Fabregas, Torres, Villa, Senna, Xavi, Ramos, Pique. Finns många fler.


Måste ladda nu så ha d bra!

Presentation


Tar dagen som den kommer. Oavsett blir den bra!!

Omröstning

Vad är skönast??
 Missionären
 Doggy style
 Skeden
 Ridandet
 Oralsex
 Analt

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards